Renunțarea la o achiziție, cu excepția celor prevăzute în articolul 16 al OUG 34/2014 (cu modificările și completările ulterioare), se poate face în anumite condiții. Temeiul legal pentru acest proces este OUG 34/2014 (cu modificările și completările ulterioare), completată de Legea 51/2003 cu privire la regimul juridic al contractelor la distanță.
Conform acestora, pentru produse și servicii (cu excepția celor prevăzute la articolul 16), comandate online sau prin telefon, clientul beneficiază de un termen de solicitare a returului de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului. Costurile returnării sunt suportate de client.
Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar clienților persoane fizice sau grupurilor de persoane fizice constituite în asociere.
Pentru retur, trebuie îndeplinite cumulativ mai multe condiții, iar dacă acestea sunt respectate, se poate efectua procesul de retur.
Procedura de retur:
Informare: Clientul trebuie să urmeze pașii procedurii de retur în termen de maxim 14 zile calendaristice de la data intrării în posesia fizică a produsului.
Anunțarea deciziei: Clientul informează furnizorul de decizia sa de retragere din contractul la distanță. Acest lucru poate fi făcut folosind formularul de retragere, prin telefon la 0755.959.529 sau prin e-mail la comenzi@aminatoys.ro.
Transmiterea informațiilor: Clientul furnizează furnizorului un set de informații, inclusiv nume, prenume, adresă poștală, număr de telefon, adresă de e-mail și eventual numărul comenzii.
Confirmare de primire: După primirea declarației de retragere, furnizorul transmite confirmarea de primire pe suport durabil (e-mail).
Returnarea produselor: Clientul returnează produsul/produsele la adresa str. Spicului, Stefanestii de Sus, nr. 3-5, Ilfov, în decurs de maxim 14 zile de la data comunicării retragerii.
Costul transportului: Costul de transport al returului este suportat de client. Clientul este responsabil pentru integritatea produselor pe timpul transportului.
Verificare la primire: Furnizorul verifică starea produselor returnate și poate refuza primirea lor în cazul în care acestea prezintă modificări față de starea comunicată la momentul anunțării retragerii.
Rambursarea: Furnizorul rambursează sumele aferente comenzii, inclusiv costul de livrare, în termen de 14 zile calendaristice de la data la care este informat de decizia de retragere. Nu se percep comisioane pentru o astfel de rambursare.
Modalitatea de rambursare: Rambursarea se face folosind aceeași modalitate de plată ca cea folosită pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care se solicită o altă modalitate de către client.
Comenzi noi: Dacă clientul dorește alte produse decât cele comandate inițial, acestea reprezintă o nouă comandă.
Este important ca produsele returnate să fie în aceeași stare în care au fost primite, iar în cazul deteriorării acestora pe parcursul transportului, furnizorul poate refuza primirea lor. Procedura de retur și retragere din contract se realizează în conformitate cu legislația în vigoare, asigurând respectarea drepturilor consumatorilor și furnizând claritate în privința excepțiilor și a responsabilităților părților implicate.